Pandemi İle Gelen Yeni Medyanın Etkileri
YENİ NORMAL VE DİJİTAL PAZARLAMAYA OLAN ETKİSİ
Ülkemizde ilk Covid 19 vakalarının görüldüğü Mart ayından bugüne insan alışkanlıkları kökten değişmiştir. Vaka sayılarının hızla artmasıyla birlikte başvurulan karantina çözümüyle üretim, dağıtım ve tüketim alışkanlıkları ise hiç görmediğimiz şekilde dönüşüme uğramıştır. Geleneksel ve sosyal medya platformlarında sıklıkla dile getirilen ‘’Yeni Normal’’, özellikle çalışma koşullarının revize edilmesinden sonra pandeminin bir sonucu olarak ‘’Yeni Medya’’ adında bir anlayışı da beraberinde getirmiştir.
Ülkemizde internet alışkanlıkları özellikle son yıllarda tırmanarak artış göstermiştir fakat özellikle karantina günlerinde bireylerin sosyal medya platformlarında harcadığı vakit 2.1 kat artarak ortalama 3 saati geçmiştir. Temel sosyalleşme aktivitelerinin durma noktasına gelmesiyle yeni yönelim online oyunlara ve Facebook, Instagram gibi dijital medya platformlarına olmuştur.
Hal böyle olunca küçük, orta ve büyük ölçekli hemen hemen tüm işletmeler, dijital dönüşümün yaşandığı günümüzde pandemi koşullarına uygun hizmet ve ürün sunmak için yatırımlarını biçimlendirmişlerdir. Bilhassa paket ürün taşımacılığı yapan gıda firmaları, online alışveriş platformları ve ev eşyaları sektörleri oldukça yoğun bir dönem yaşamaktadır. Geleneksel üretim biçimlerinin yerini akıllı teknolojilere bırakması özellikle pandemi dönemiyle birlikte hız kazanmıştır.
SEO Hosting Kullanmak Web Sitenize SEO Açısından Ne Avantajlar Sağlar?
Google başta olmak üzere tüm arama motorları belirli bir algoritmaya bağlı çalışan akıllı sistemlerdir. Yıllar önce arama motorlarında yapılan sorgular istenilen sonucu hızlı ve doğru biçimde önümüze getirmediği gibi, arama hacimleri de oldukça düşüktür. Zaman içinde kullanıcı deneyimini önemseyen ve belirli kurallara uyum gösteren web sitelerinin üst sıralarda konumlandırılarak ödüllendirildiği bir sisteme geçilmiştir. Buradan hareketle SEO (Search Engine Optimization), web sitelerinin arama motorlarının kolayca tarayabilmesine; site ziyaretçilerinin de iyi bir deneyim yaşayabilmesine yönelik yapılan çalışmaların tümünü ifade etmektedir.
Yapılan bir araştırmaya göre küçük ve orta ölçekli işletmelerde dijital reklamcılığa ayrılan bütçe %28.5 artış göstermiştir. Sunulan hizmet veya satılan ürün fark etmeksizin dijital platformlarda marka bilinirliği sağlamak geleneksel satış yöntemlerini geride bırakmaya da başlamıştır. Kişisel veya kurumsal markaların dijital reklamcılığa yönelmesi bunun en açık göstergesidir.
Çeşitli yardımcı araçlarla ölçümlenebilen üretici ve tüketici davranış raporlarına göre dijital reklam modellerine yönelen işletmeler, geleneksel reklam modellerine yönelen işletmelere göre %49 daha avantajlı durumdalar. Bu da, dijital reklam bütçelerinin rekabete dayalı olarak artmasına sebep olmaktadır.
Google, Instagram, Facebook ya da Youtube gibi platformlardaki reklamcılık faaliyetleri kişisel teşebbüslerle mümkün olsa da, minimum giderle maksimum verim elde edilebilmesi kısa, orta ve uzun vadeli stratejilerin kurulmasına ve detaylı analizlere ihtiyaç duyuyor.
Localveri, marka bilinirliğinizi ve dijital yatırımlarınızı profesyonel ekip ve anlayışla yürütmektedir. Sizin ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilmiş hizmet ve ürün detayları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.