Bayi Yönetim Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Firmaların çözüm ortakları, iş ortakları, bayiler, müşteriler arasındaki işlemlerin kolayca ve pratik olarak yapılması son derece önemlidir. İnternet teknolojilerinin gelişmesiyle söz konusu işlemlerin kolayca yapılması ve karışıklığa neden olmaması için B2B sistemleri diğer bir deyişle bayi yönetim sistemleri geliştirilmiştir.
B2B Sistemi, kısaca İngilizce Business to Business kelimesinden oluşmaktadır. Kısacası firmaların kendi bünyelerinde yaptığı tüm ticari işlemlerin internet teknolojisi üzerinden kolayca gerçekleştirilmesine imkan sağlayan sistem olarak tanımlanabilmektedir.
Daha Fazlası İçin: GOOGLE DRİVE’IN ÖNE ÇIKAN 7 KULLANIŞLI ÖZELLİĞİNİ YAZDIK
Ofiste bilgisayarımızda gerçekleştirdiğimiz çalışmaları eve götürmek için USB bellekler kullanma, sunumları özel e-postamıza gönderme gibi dertlerimiz yavaş yavaş tarihe karışıyor. Çünkü Google Drive bu konudaki tüm problemleri çözüyor.
B2B bayi yönetim sistemi genellikle farklı lokasyonlarda tedarikçisi olan, çok sayıda satış danışmanı çalıştıran, bayilikleri, mağaza ve showroomu bulunan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. B2B Bayi Yönetim Sisteminde sistem kullanıcısı olan firma tüm müşterilerine, çözüm ortaklarına, tedarikçilerine ve bayilerine sisteme giriş yapabilecekleri bir kullanıcı adı ve şifre tanımlamaktadır. Söz konusu bu giriş bilgileriyle sisteme giriş yapabilen diğer firmalar, kendilerine tanımlanmış sayfalarda yine kendilerine tanımlanmış işlemleri yapabilmektedir.
Bayi yönetim sistemlerinin temel amaçlarından birisi, çok az iş gücüyle daha verimli ve kararlı iş modelleri üretebilmektedir. Bu nedenle sistem kullanıcısı firmalar diğer firmalara göre daha az satış ve sipariş giderleri söz konusu olmaktadır. Son olarak bayi yönetim sistemi kullanıcısına online tahsilat kolaylığı sağlamaktadır.