Facebook Kullanıcılarının Daha Fazla Kitleye Ulaşabilmesi İçin 5 Önemli İpucu
Facebook‘ta her kullanıcının yüzlerce sayfa takip ettiği dönemleri yaşıyoruz. (En azından şimdilik.) Bunun anlamı, her bir kullanıcı arkadaşlarının dışında yüzlerce, özel hazırlanmış Facebook içeriği görüyor, etkileşime geçiyor. En azından hazırlayanlar daha fazla kişinin görebilmesi ve etkileşime geçebilmesi için çabalıyor. Farklılaşmak bir şekilde daha fazla öne çıkmak için bazı konulara dikkat edilmesinde fayda var. Bu maddeler Facebook’a özel gibi dursa da her platform için uyarlayabileceğiniz şeylerdir.
1- En iyi içerik, link barındıran içeriktir. İçeriklerinizde mutlaka link verin.
Özellikle internet sitenize trafik çekmek için içerikler giriyorsanız linki mutlaka tıklatmaya yönlendirici bir mesaj ile paylaşın. Tıklanan içerik de ilgi çekerse çok daha fazla etkileşim yaratmış olursunuz. Facebook da açıkladığı verilerde link bulunan içeriklere yönlendiriyor.
2- Kısa metinlerle paylaşılan içerikler daha fazla ilgi çeker.
Herhangi bir şeye çok fazla tahammül edemediğimiz bir dönemdeyiz. Bu nedenle içeriklerinizi imkanlar dahilinde en kısa haliyle sunun. Araştırmalar 40-70 karakter arasında olan paylaşımların en fazla etkileşime sahip olduğunu gösteriyor.
Daha Fazlası İçin: Müşteri Memnuniyeti Ölçüm Sistemi İşletmenizde Yaşanılan Olumsuzluklardan Anında Haberdar Olmanızı Sağlar
Müşteri memnuniyeti ölçüm sistemlerinden olan Ozosurvey, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak ve işletmenin müşterileri gözündeki yerini göstermelerine yardımcı olan bir tür yazılımdır.
3- En iyi içerik, en yoğun zamanda “gönderilmeyen” içeriktir.
Evet, uzun bir süre ben de dahil bir çok kişi müşterilerine her zaman “Facebook sayfa istatistiklerine göre en aktif saatler şunlar, biz de o zaman paylaşalım” dedik fakat artık bu aktif saatler ortalamanın çok çok üzerinde aktif olunan ve dolayısıyla kullanıcıların çok fazla içerik bombardımanına sahip olduğu saatler anlamına geliyor. Bu nedenle en yoğun saat aralıkları değil de istatistiklerinize göre en yoğun 3. veya 4. saat aralığında paylaşım yaparsanız artışı yakalayabilirsiniz. Hafta sonları da iyi bir zaman olabilir.
4- Belli bir stratejiye dayalı içerik amacına ulaşır!
Her gün içerik paylaşmak çoğu marka için etkilidir ama unutulmaması gereken şey paylaşılan içeriğin kalitesidir. Her içerik, bir stratejinin parçası olmak zorundadır. Günü kurtarmak amacıyla paylaşılan içerikler faydadan çok zarar verir. Kitlenizi tanıyın, neyi isteyeceklerini bilin ve bu doğrultuda viral yayılım sağlayabilecek içerikler hazırlayın.
5- Gündemi takip eden, gündeme dokunan içerikler ile takipçilerinizi yakalayın.
Bu konu oldukça hassas bir konudur. Bir çok marka için de onaylanması zor bir konudur fakat doğru zamanda doğru atışı yaptığınız zaman çok büyük fayda sağlayabilecek bir konudur. Facebook paylaşımlarınızı yaparken gündemi mutlaka yakından takip edin ve söylemek istediğiniz şeyleri gündemi de içine katarak söyleyin böylece çok daha fazla dikkat çekebilirsiniz. Unutmayın, başarı hikayesi olabileceğiniz gibi bir krize de neden olabilirsiniz.