Kategoriler: BlogWeb Tasarım

Web Sitesi Tasarım Aşamaları

Dijital dönüşüm hayatımızın her alanına dahil olmaya devam ederken küçük, orta veya büyük ölçekli tüm işletmelerde kurumsal web site tasarımı önemini her geçen gün artırıyor. Pandemi koşullarının tüm sektörleri küçülmeye götürmesiyle geleneksel satış ve mağazacılık faaliyetlerinin gerilemesi, dijitalleşme ve web site tasarım bütçelerinin artmasına sebep oluyor.

Web Sitesi Tasarım Aşamaları

Web sitesi tasarım aşamaları  neden  önemli ve nelere dikkat etmeliyiz. Dijital dönüşüm hayatımızın her alanına dahil olmaya devam ederken küçük, orta veya büyük ölçekli tüm işletmelerde kurumsal web site tasarımı önemini her geçen gün artırıyor. Pandemi koşullarının tüm sektörleri küçülmeye götürmesiyle geleneksel satış ve mağazacılık faaliyetlerinin gerilemesi, dijitalleşme ve web site tasarım bütçelerinin artmasına sebep oluyor.

Bir web sitesindeki tüm yazılı, görsel ve işitsel içeriklerin ziyaretçilere en iyi şekilde sunulması için yapılan faaliyetlerin tümü web tasarım olarak adlandırılabilir. Mevcut ve potansiyel müşterilerin ürün, hizmet ve çözümler ile ilgili ön izlemeyi kısa sürede, etkileyici biçimde ulaşabilmeleri için gerçekleştirilen tasarım faaliyeti, profesyonel bir hizmet türüdür. Buradan hareketle web site tasarım hizmeti almadan önce dikkat etmeniz gereken 10 özellik:

Web Tasarım Hizmeti Alırken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Özellik

  • Özelleştirilmiş Profesyonel Görünüm: Kişisel bloglarda esneklik şansı olsa da kurumsal web sitelerinde ve e-ticaret sitelerindeki görünüm biricik olmalıdır. Özgünlük, hem yazılım hem de tasarım elemanlarının her bir elementinde olmalı ki arama motorları ve site ziyaretçileri için kusursuz bir izlenim yaratabilelim.
  • Alan Adı Kullanımı: İşletmenizin internet ortamında daha görünür olması için ücretli ve organik yollu yöntemler sayıca çok olsa da bulunabilirlik ve markalaşma açısından en önemli kriterlerden biri alan adı seçimidir. Mümkün olduğu kadar “.com” ve “.com.tr” uzantılı alan adlarının seçilmesi; işletme isminin yalın biçimde kullanılması önerilir.
  • Güvenliğin Sağlanması: Günümüzde 3. parti yazılımlar ya da kötü niyetli kişiler tarafından ele geçirilen kişisel bilgiler ve kredi kartı bilgileri maddi-manevi mağduriyetlere neden olmakta. Özellikle online ödeme yöntemini kullanan/kullanacak olan işletmelerin güvenilir bir izlenim ve işlem garantisi veren SSL sertifikası edinmeleri gerekir. Son yapılan güncellemelerle birlikte SSL sertifikasının olmadığı web sitelerinde hiçbir banka ödeme onayı vermemektedir.
  • Yeterli İletişim Kanallarının Oluşturulması: Bir web sitesinin en çok trafik alan sayfaları (ortalama olarak) “Anasayfa”, “Referanslar” ve “İletişim” şeklindedir. İletişim kanallarında işletmeye dair sabit telefon numarası, GSM numarası, WhatsApp hattı, Facebook, Instagram veya LinkedIn gibi sosyal medya hesapları, (varsa) fiziki mağazanın, üretim tesisinin veya ofisin açık adresi, kurumsal mail adresi ve iletişim formu yer almalıdır. Mesai saatleri dışında işletmeye erişmeye çalışan potansiyel müşteriyi elde tutmanın en etkili yöntemi, iletişim formlarıdır.
  • “Click to Call” (Aramak İçin Tıkla) Butonu: Özellikle kampanya ve özel gün indirimlerinde mevcut veya potansiyel müşterileri harekete geçirici mesajlar ile satışa teşvik etmek, “Call to Action” olarak adlandırılan butonlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Web site tasarımında genel görünümü bozmayacak bir konumda yer alan arama butonu belirlenen telefon numarasına veya iletişim kanalına yönelerek etkili bir çözüm haline gelmektedir.
  • Referanslar Sayfası: Bu zamana kadarki tamamlanan veya devam eden projelerinizi müşteri yorumlarıyla birlikte yayınladığınız referans sayfası, potansiyel müşterilerin işletmeniz hakkında ön bilgi edinmesine hizmet eder. Proje teslim tarihleri, çekilmiş fotoğraflar, proje süresince kaydedilen videolar web site hızını etkilemeyecek şekilde siteye eklenerek, dijital bir vitrin oluşturulur.
  • Blog Sayfasının Oluşturulması: İşletmelerin ürün veya hizmetleriyle ilgili web sitelerinde blog yazılarına yer vermeleri hem sektörel bilgi birikimini besler hem de web sitesinin dinamik olmasını sağlar. Düzenli aralıklarla blog paylaşımı yapılan web siteleri, hedef anahtar kelimelerde sıralama kazanmanın en etkili yollarından biri olarak ifade eder.

İzmir’de “Web Tasarım ve Yazılım” hizmetleri alanında profesyonel hizmet sunan Localveri Yazılım, işletmelerin kurumsallaşması sürecinde bütünleşik bir anlayışı benimser. Ürün, hizmet ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için referanslarımızı ve form iletişim sayfamızı (https://localveri.com.tr/iletisim/) inceleyebilirsiniz. 

Bu yazı düzenlendi 31 Ağustos 2021 11:01

Localveri

Sor Yazılar

Web Tasarım Hizmeti İle Görünürlüğü Artırmak

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bir ürün almadan internette araştırma yapma oranı %78’i geçkin. Web tasarım…

3 ay önce

Kurumsal Website Tasarımı Yapan Firmalar: Localveri Yazılım

Kişisel veya kurumsal birçok kuruluşun markalaşma süreçlerinde dijital mağazalarına olan önemi artırmaları kısa sürede yüksek…

3 ay önce

İnterneti Kullanarak Satışları Artırmak

Öyle ki ürün ve hizmet tanıtımı yapmak, daha fazla müşteri/potansiyel müşteriye ulaşarak ürün ve hizmetlerin…

3 ay önce

Web Tasarım Firmaları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web siteleri kişisel veya kurumsal markaların kimliğidir. Satılan ürünlerin veya sunulan hizmetlerin en iyi biçimde…

3 ay önce

Web Tasarımı ve SEO İlişkisi

Kişisel veya kurumsal markaların dijital platformlar üzerinden bilinirlik kazanarak potansiyel müşterilerine ulaşmalarında en etkili yöntem…

4 ay önce

Web Tasarımı İle İşletmenizin Değerini Artırın!

Küçük, orta veya büyük ölçek fark etmeksizin tüm işletmelerde kurumsal kimlik ve hafıza oluşturma kar…

4 ay önce