Dijital Pazarlamada En Önemli Kanallar Nelerdir?

İletişim ve internet teknolojilerinde yaşanan köklü değişikler, dünyanın küreselleşmesi pek çok konuda olduğu gibi pazarlama konusunda da önemli değişikliklere neden olmuştur. Küçük ve orta düzeyde işletmelerin bile gelişen iletişim ve satış teknolojilerini doğru kullanıldıkları taktirde küresel dünyaya ulaşabildikleri günümüz dünyasında doğal olarak geleneksel pazarlama kanalları ve yöntemleri dijitale evrilmiştir.

Dijital Pazarlamada En Önemli Kanallar

İletişim ve internet teknolojilerinde yaşanan köklü değişikler, dünyanın küreselleşmesi pek çok konuda olduğu gibi pazarlama konusunda da önemli değişikliklere neden olmuştur. Küçük ve orta düzeyde işletmelerin bile gelişen iletişim ve satış teknolojilerini doğru kullanıldıkları taktirde küresel dünyaya ulaşabildikleri günümüz dünyasında doğal olarak geleneksel pazarlama kanalları ve yöntemleri dijitale evrilmiştir.

Büyük, küçük hemen hemen tüm işletmelerin e-ticaret, kurumsal web site vb. gibi bir şekilde dijital dünyaya giriş yaptığı günümüzde rakip firmalardan ayrılmak, potansiyel ve mevcut müşteriye daha kolay erişim sağlamak, hizmet ve faaliyetleri geniş kitlelere duyurmak geçmişe oranla daha kolay hale gelmiştir. Ancak tüm bu kolaylıkları doğru şekilde uygulamak başarıya ulaşmak için anahtar rol oynamaktadır. Bu bağlamda geleneksel pazarlama stratejilerini dijital alanda profesyonelce uygulayabilmek son derece önemlidir.

Gelişen iletişim ve internet teknoloji kullanılarak hedef kitleye erişmek ve pazarlama faaliyetlerinin ve stratejilerinin bu kanallar aracılığıyla sürdürülmesi şeklinde tanımlanabilen dijital pazarlama, son zamanlarda internette varlık gösteren tüm işletmeler için özellikle de e-ticaret sistemleri kullanarak satış işlemlerini internet üzerinden yürüten işletmeler için önemli bir pazarlama türüdür.

Dijital pazarlama süreci yürütülürken kullanılabilecek farklı dijital platformlar ve teknikler bulunmaktadır. Bunları kısaca açıklamak gerekirse:

E-posta (Mail) Pazarlaması

E-posta pazarlaması, son yıllarda firmalar tarafından tercih edilen bir dijital pazarlama tekniğidir. Özellikle var olan müşterilerle kurulan iletişimi koparmamak ve onları firma kampanyaları, etkinlikleri ve/veya tanıtım bültenleri hakkında haberdar etmek için kullanılmaktadır. Bu pazarlama tekniğinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, 6698 numaralı Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında e-posta sahiplerinden iznin alınmasıdır.


Reklamcılık kağıdın bulunması ile beraber insanların ilgisini çekti. Biz burada reklamın tarihçesini anlatmak yerine ”Advertorial Reklam”dan bahsedeceğiz. İnternetin kullanımının yaygınlaşması, reklam sektöründe internet mecrasının da pastadan büyük bir dilim aldığı ve gitgide bunu daha da büyüteceği anlamına geliyor.  Özellikle reklam pastasında advertorial reklam olarak tanımlanan, internet reklam sektörünün en önemli alanlarından birinden söz edeceğiz.


Telefonla Pazarlama (Telemarketing)

Telemarketing, müşteri veya potansiyel müşteri ile telefonda görüşerek pazarlama sürecinin yürütülmesidir. Yüz yüze pazarlama tekniğine oranla daha zor olan tele pazarlama tamamen kişinin iletişim yeteneğine bağlı olarak gelişmektedir. Genel olarak telefonla satış olarak da bilinmektedir.

Mobil Uygulama Pazarlaması

Mobil uygulamalar son yıllarda kullanıcılar tarafından daha fazla kullanılmaktadır. Firmalar yürüttükleri faaliyetleri ile ilgili duyuruları müşterilerine bildirmek ve/veya mevcut müşterilerin işlemlerini kolay yürütmesine yardımcı olmak için mobil uygulamaları tercih etmektedir. Aynı zamanda mobil uygulamalar, firma tutundurma faaliyetlerine ve kurumsal kimliğin güçlendirilmesine de yardımcı olmaktadır.

Sosyal Medya Pazarlaması

Hemen hemen herkesin günün ciddi bir kısmını sosyal medyada geçirdiği günümüzde Facebook, Twitter, Instagram, YouTube vb. platformlar dijital pazarlama kanalları olarak sıklıkla tercih edilmektedir. Doğru kullanıldığında dakikalar içerisinde geniş kitlelere erişim sağlayabilen sosyal medya platformları özellikle firma tanıtım ve tutundurma faaliyetlerinde önem taşımaktadır.

Dijital pazarlama, basit gibi görünen ama gerçekte karmaşık olan bir pazarlama yöntemidir. Dolayısıyla tıpkı geleneksel pazarlama stratejilerinde olduğu gibi dijital pazarlama faaliyetlerinde de profesyonellerden destek alınması pazarlama faaliyetlerinin başarıya ulaşması açısından önemlidir. Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak için localveri.com.tr web sitemizi ziyaret edebilir veya 444 35 72 müşteri hattımızdan bizlere ulaşabilirsiniz.

Bu yazı düzenlendi 4 Haziran 2021 11:09

Localveri

Sor Yazılar

Web Tasarım Hizmeti İle Görünürlüğü Artırmak

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bir ürün almadan internette araştırma yapma oranı %78’i geçkin. Web tasarım…

2 ay önce

Kurumsal Website Tasarımı Yapan Firmalar: Localveri Yazılım

Kişisel veya kurumsal birçok kuruluşun markalaşma süreçlerinde dijital mağazalarına olan önemi artırmaları kısa sürede yüksek…

2 ay önce

Web Sitesi Tasarım Aşamaları

Dijital dönüşüm hayatımızın her alanına dahil olmaya devam ederken küçük, orta veya büyük ölçekli tüm…

2 ay önce

İnterneti Kullanarak Satışları Artırmak

Öyle ki ürün ve hizmet tanıtımı yapmak, daha fazla müşteri/potansiyel müşteriye ulaşarak ürün ve hizmetlerin…

2 ay önce

Web Tasarım Firmaları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web siteleri kişisel veya kurumsal markaların kimliğidir. Satılan ürünlerin veya sunulan hizmetlerin en iyi biçimde…

2 ay önce

Web Tasarımı ve SEO İlişkisi

Kişisel veya kurumsal markaların dijital platformlar üzerinden bilinirlik kazanarak potansiyel müşterilerine ulaşmalarında en etkili yöntem…

2 ay önce