Kategoriler: Faydalı Bilgiler

Güvenli Şifre Nasıl Oluşturulur?

Periyodik olarak şifre değişikliğiyle saldırganların elinde bulunan şifrelerin belirli bir süre sonunda değişmesi ve erişimin engellenmesi amaçlanmaktadır. Ancak şifre değişikliğinin bir kaç harf değiştirilmesi veya aynı şifrenin hiç değiştirilmeden uzun süre kullanılması saldırganlar tarafından şifrelerin kırılmasını kolaylaştırmaktadır.

Şifre Güvenliği Nedir? Şifre Güvenliği Nasıl Sağlanır?

İnternet ortamında güvenliği sağlamanın geleneksel yöntemlerinden olan şifre belirlemenin ve periyodik olarak şifre değiştirmenin önemi herkes tarafından bilinmektedir. Ancak belirlenen şifreler çoğunlukla akılda kalıcı, basit ve aynı olmaktadır.

Üye olunan ve kullanılan tüm platformlarda aynı şifrenin kullanılması şifrenin basit ve tahmin edilebilir bir kombinasyona sahip olması şifre güvenliğini tehlikeye atmaktadır. Bu nedenle periyodik olarak şifre değişikliği ve şifrelerin daha karmaşık kombinasyonla oluşturulması oldukça önemlidir.

Periyodik olarak şifre değişikliğiyle saldırganların elinde bulunan şifrelerin belirli bir süre sonunda değişmesi ve erişimin engellenmesi amaçlanmaktadır. Ancak şifre değişikliğinin bir kaç harf değiştirilmesi veya aynı şifrenin hiç değiştirilmeden uzun süre kullanılması saldırganlar tarafından şifrelerin kırılmasını kolaylaştırmaktadır.

Güçlü şifre nasıl olmalı?

Genellikle isim, doğum tarihi, plaka numarası, telefon alan kodu, sadece harf veya sadece sayı kullanılması vb. gibi basit ve tahmin edilebilirliği yüksek olan şifre kombinasyonları insanlar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Güçlü bir şifre oluşturmak için öncelikle dikkat edilmesi gerekenler;

  • En az 8 karakterin kullanılmasıdır.
  • Şifreniz harf, rakam ve mutlaka özel karakter içermelidir.
  • Küçük ve büyük harf kullanılmalıdır.
  • Şifre kişisel bilgi, sıklıkla kullanılan kelime, kolay tahmin edilebilir söz öbeği kullanılmamalıdır.
  • Tüm hesaplar için ayrı ayrı şifreler belirlenmelidir.

Ancak bazı durumlarda şifrelerin güçlü olması ve/veya her bir hesap için farklı şifre kullanılması siber güvenlik için yeterli olmamaktadır. Bu nedenle parola güvenliğinde özellikle “çok faktörlü doğrulama” ve “iki faktörlü kimlik doğrulaması” teknolojilerinden yararlanılması gerekmektedir.


Günlük plan yapan birçok kişinin yaşadığı belki de en büyük problem, bazı görevler için ayrılan saat sınırların aşılması.


İki faktörlü kimlik doğrulama işlemi iki aşamalı bir süreç olarak tasarlanmaktadır. Birinci aşamadan kullanıcının zaten bildiği şifre kullanılır. İkinci aşamada ise, şifrematik tarafından üretilen tek kullanımlık şifreyle kimlik doğrulaması yapılması istenmektedir. Çok yönlü kimlik doğrulama sisteminde ise, parola ve şifrematik ile tek kullanımlık kimlik doğrulama kodlarının yanı sıra parmak izi gibi biyometrik verilerde kullanılmaktadır.

Türkiye’de en fazla kullanılan şifreler

  • 123987456
  • q1w2e3r4
  • 963qaz
  • istanbul24
  • 06ankara
  • 3we45r
  • qazxsw
  • waesrd
  • 951753
  • password
  • parola
  • sanene
  • bjk1903
  • 19921992
  • 987oıu
  • 123456789
  • cimbom
  • fenerbahce
  • 112233
  • 968574

Bu yazı düzenlendi 4 Haziran 2021 15:12

Localveri

Sor Yazılar

Web Tasarım Hizmeti İle Görünürlüğü Artırmak

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bir ürün almadan internette araştırma yapma oranı %78’i geçkin. Web tasarım…

1 ay önce

Kurumsal Website Tasarımı Yapan Firmalar: Localveri Yazılım

Kişisel veya kurumsal birçok kuruluşun markalaşma süreçlerinde dijital mağazalarına olan önemi artırmaları kısa sürede yüksek…

1 ay önce

Web Sitesi Tasarım Aşamaları

Dijital dönüşüm hayatımızın her alanına dahil olmaya devam ederken küçük, orta veya büyük ölçekli tüm…

2 ay önce

İnterneti Kullanarak Satışları Artırmak

Öyle ki ürün ve hizmet tanıtımı yapmak, daha fazla müşteri/potansiyel müşteriye ulaşarak ürün ve hizmetlerin…

2 ay önce

Web Tasarım Firmaları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web siteleri kişisel veya kurumsal markaların kimliğidir. Satılan ürünlerin veya sunulan hizmetlerin en iyi biçimde…

2 ay önce

Web Tasarımı ve SEO İlişkisi

Kişisel veya kurumsal markaların dijital platformlar üzerinden bilinirlik kazanarak potansiyel müşterilerine ulaşmalarında en etkili yöntem…

2 ay önce